úterý 5. prosince 2017

Recenze: Egyptská paletka očních stínů The Nubian 2 od Juvia's Place

Vždycky mě přitahovaly kosmetické značky, které byly něčím zajímavé, odlišné. A taky barvičky, pokud se delší dobu líčím stejně, tak mě to omrzí. Už je to docela dlouho, co jsem zaregistrovala Juvia's Place. Jde o nezávislou americkou B.O.M.B. značku (tzn. "black owned make-up brand", tedy značka, jejíž majitel/ka je afroamerického původu), která se zaměřuje na zákaznice tmavší pleti a na sociálních médiích má pověst výrobce těch nejpigmentovanějších očních stínů. To o sobě samozřejmě prohlašuje řada jiných značek. Rozdíl je v tom, že ty se většinou zaměřují na euroasijskou klientelu. Pokud chcete, aby barevný oční stín byl opravdu vidět na tmavé pleti, musíte použít kvalitní pigmenty. Většina běžných očních stínů, které jsou na bledulích, jako jsem já, hezky vidět, vypadá na tmavé pleti nevýrazně a vybledle (proto také někteří prodejci jako ColourPop mají ve svých e-shopech swatche na vícero odstínech pleti).

Označení "nejpigmentovanější oční stíny" mě samozřejmě hodně lákalo, byla jsem zvědavá, co je na tom pravdy. Bohužel oficiální e-shop značky sice zasílá z USA do zahraničí, ale za nehorázné poštovné, navíc bych musela platit ještě celníkům. Takže jsem si na dlouhou dobu nechala zajít chuť. Až jsem se jednoho dne (tuším někdy v létě) na Beauty News dozvěděla, že Juvii začal prodávat britský prodejce kosmetiky Beauty Bay. Samozřejmě trochu dráž než výrobce, ale s poštovným zdarma a bez celního řízení. :) A osud mojí peněženky byl zpečetěn. Z tehdy dostupných pěti paletek jsem si vybrala The Nubian 2, inspirovanou starověkým Egyptem a jeho vládkyní Nefertiti. Přišlo mi, že s ní půjdou vytvořit neutrální i barevné looky. Paletka mě stála se vším všudy 28,84 liber, tedy ani ne 850 korun (na Beauty Bay jsou ceny proměnlivé, asi podle toho, jak se daří libře oproti jiným světovým měnám, tzn. když jde dolů, zdražují, aby to stálo pořád tak nějak stejně, při převodu na koruny mi ale přijde, že cena všeho pomalu leze nahoru, ačkoli koruna posiluje, tak nevím...).





Paletka vám přijde v papírové krabičce, zabalená v pouzdře z bublinkové folie (folií je obalená samotná paletka, ne krabička, paletka se vejde do krabičky i s folií). Tu si schovávám a paletku do ní dávám, když s ní chci cestovat.


Samotná paletka je docela dost velká, z pevného kartonu příjemného na dotek. Uvnitř nenaleznete zrcátko, díky čemuž je paletka levnější než high-end konkurence (tím myslím výrobce pestrých paletek jako Urban Decay či Kat Von D). Obaly paletek jsou vždy barevné s namalovanými kráskami, někomu se to nelíbí, ale to je věc osobního vkusu. Mně jejich tak trochu komiksový styl nevadí. :)







V paletce je 12 očních stínů v obrovských panech (které bych asi v životě nespotřebovala, ani kdyby to byly moje jediné oční stíny), níže uvádím jejich oficiální popisy, ale většinou mi přijde, že k barvám nesedí, takže uvádím i svůj popis. :)
  • Morocco - matná oranžová v barvě západu slunce
  • Madagascar - matná světle hnědá; spíše teplejší podtón
  • Sheba - kovová zlatá; ani náhodou, metalická bronzově hnědá, jen o trochu tmavší než předchozí matný odstín
  • Yaa - kovová bronzová; metalická oranžově hnědá s drobnými zlatými třpytečkami, které se ukážou až na oku
  • Jezebel - matná nafialovělá hnědá; matná purpurová
  • Zuri - kovová béžová; metalická šampaňská, ideální rozjasňovač do vnitřního koutku oka
  • Cleopatra - kovová královsky modrá; královsky modrou si představuji studenější, tohle je taková ta "egyptská" modrá, lapisová, v barvě drahých kamenů (safír, lapis lazuli)
  • Nefertiti - tmavá kovová žlutá; metalická oranžovožlutá
  • Nairobi - světlá kovová žlutá; metalická slunečnicově žlutá
  • Leyla - tmavá kovová fialová; to docela sedí, taková černofialová
  • Kenya - matná hnědá; matná tmavě hnědá
  • Egypt - kovová khaki zelená; metalická tmavá smaragdově zelená





A teď už k samotné kvalitě stínů:
  • Výše jsou swatche prstem, metalické stíny jsem swatchovala jedním tahem, matné jedním až třemi tahy. Je samozřejmě velký rozdíl mezi tím, jak oční stíny vypadají na swatchích prstem, swatchích štětcem a na očích (to myslím obecně u všech stínů).
  • Metalické mají na očích stejnou intenzitu jako na mých swatchích výše, když je na pohyblivé víčko také nanáším prstem, jinak nejsou tak intenzivní. Já jsem ale zvyklá si pohyblivé víčko líčit prsty.
  • Matné stíny používám v záhybu a nanáším je štětcem. Musím říct, že se krásně roztírají a skvěle se vrství, takže i když se prstem swatchovaly hůř, na očích vypadaly parádně.
  • Bála jsem se, že metalické stíny, které jsou na dotek tak máslové, že jsou skoro až mastné, mi na očích nebudou držet. Naštěstí se neslévají, ovšem v záhybu se mi vždycky hned trochu "ošoupou". Zkrátka se mi tam udělá tenká světlejší linka, nic co by bylo bez cílené inspekce vidět. Není to ovšem žádná slitá stínová kaše, stíny mi vydrží na očích od rána do večera.
  • Jsou tak pigmentované, že ty mastnější metalické mohou mít u hodně "hooded" očí tendenci se obtiskávat na horní víčko. Před tím raději varuju. Pomocí je lepivější báze, já je pak zkoušela i s Pixie Epoxy, kterou používám na sypké oční stíny, a tyhle stíny pak byly syté jako na swatchích prstem i při aplikaci štětcem, déle vydržely a neošoupávaly se v záhybu.
Za mě tedy kvalita super, pokud milujete pestré barvičky, rozhodně doporučuji! Jestli máte mastná víčka a v záhybu se vám řasí, tak si musíte dávat pozor na výše uvedené ošoupávání a případný přenos, ale jde tomu zamezit lepivější bází a není to nic hrozného. Níže sdílím několik looků, při nichž jsem postupně použila všechny odstíny.

Neutrální look: Sheba na pohyblivém víčku, Madagascar a Kenya v záhybu, Zuri ve vnitřním koutku:




Žluťásci Nairobi a Nefertiti na pohyblivém víčku, Morocco a Madagascar v záhybu, Cleopatra na spodním víčku, Zuri ve vnitřním koutku:




Cleopatra na pohyblivém víčku, kontrastně Morocco a  Kenya v záhybu, Zuri ve vnitřním koutku:




Yaa na pohyblivém víčku, Madagascar a Kenya v záhybu:



Egypt ve středu pohyblivého víčka jako "halo", Leyla v koutcích a v záhybu:



Zuri jako "halo" ve středu pohyblivého víčka, tenká vrstva Jezebel v koutcích a v záhybu:


Znáte značku Juvia's Place? Zaujala Vás některá z jejich paletek?

9 komentářů:

  1. Paletka se mi moc líbí a ta líčení jsou nádherná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Neustále obdivuju tvou schopnost se nádherně nalíčit a ještě to tak bezvadně nafotit - to fotíš sama, nebo máš pomocníka? Jsi v tom absolutně bezkonkurenční!
    Paletka je pěkná a barvy hezky nakombinované, jen mě hodně mrzí, že je vyrobená v Číně - to bych se bála věřit, že je zároveň cruelty free...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji. :))) No ono to líčení většinou vypadá na fotkách líp než ve skutečnosti. :)
      Myslím, že v Číně vyrábí kosmetiku více cruelty-free značek. Kosmetika, co jde do prodeje v Číně, musí být testována na zvířatech, ale pokud ji tam jen vyrábí a vyváží vše ven, tak to testovat na zvířatech nemusí.

      Samozřejmě záleží na tom, jak moc je člověk v tomhle zásadový. Někomu může vadit už jen to, že to je vyráběno v Číně a podporuje se tím nejen CF značka, ale i čínská ekonomika, která CF není. Jenže to by se člověk musel omezovat i v jiných věcech, nejen v kosmetice, v Číně je vyráběno kde co...

      Vymazat
    2. Jo a fotím to sama. Je to docela fuška, každá ta fotka v koláži je obvykle tak na desátý pokus. :D

      Vymazat
  3. Číně se zcela vyhnout nejde, ale aspoň trošku se o to snažím, i když je to kapka v moři...

    Když se fotíš sama, tak tím větší obdiv ode mne. Asi už to máš natrénované, protože ty fotky jsou fakt bezchybné.

    Nevěděla bys prosím, jak produkt bude v Mystic Monthly na příští rok? Zatím mám doma jednu rtěnku (obrovská spokojenost) a druhou na cestě a nevím, zda předplatné ponechat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští rok má být téma "draci". Carrie slibuje hodně duochromatických odstínů, asi budou více netradiční. Já si předplatné nechávám, ale je to trochu risk, pokud chceš spíš nositelné odstíny.

      Vymazat
  4. Great review and looks! 👌❤️

    OdpovědětVymazat