úterý 25. července 2017

Kosmetické střípky IX.: (Nejen) Přírodní péče z drogérie popáté

Dnes mám pro vás další vydání kosmetických střípků o levné pečující kosmetice. Tentokrát tu bude dost produktů ve dvojicích, tak se pohodlně usaďte a jdeme na to. :)





Složení ovocné limitky.


Složení měsíčkové klasiky.


Balzámů na rty mám požehnaně a rozhodně nepotřebuju nakupovat žádné nové, ale když jsem se balila do USA, byla jsem poněkud paranoidní ohledně medvědů, tak jsem si chtěla pořídit nějaký levný, co nebude chutně a lákavě vonět. Sáhla jsem tedy po měsíčkovém od Alverde, který po celý měsíc chránil mé rty před vysušením z horka a z klimatizace. Za mě je to fakt jeden z nejlepších balzámů z drogérie, není moc mokrý, ani voskovitý, konzistence tak akorát. Když jsem pak viděla v DMku tuhle mátovo-rybízovo-bezovou limitku, sáhla jsem po ní taky (oba stojí tuším 39 korun) a je snad ještě lepší než původní měsíčková verze. Má jen lehce větrovo-ovocnou příchuť, vůbec ne sladkou, a na rtech je moc příjemný. Složení mají oba balzámy odlišné, limitka má v sobě více včelího vosku, zatímco měsíček má na druhém místě kokosák, který v limitce vůbec není, proto mi asi přijde ten červený lepší.
Doporučení: ANO. Pokud nestihnete červenou limitku, jděte aspoň do měsíčku.

Žlutý mám vysunutý na fotce na maximum. Za měsíc jsem ho v USA spotřebovala víc jak dvě třetiny.




Udivilo mě, že na blogu ještě o těchto krémech nic nemám. Denní a noční růžové krémy od Alverde pro suchou pleť jsou asi ty nejlepší krémy, které Alverde nabízí. Jemně voní, hezky hydratují a nezanechávají tak výrazný glycerinový povlak jako jiné alverďácké krémy. Mám už druhé balení. Zázraky jako vyžehlení vrásek od nich nečekejte, základní hydratační funkci ale splňují dobře. V sadě není žádný oční krém, tak jsem si k nim koupila ten z mučenkové edice pro zralou pleť, a je taky fajn. Voní sladce, jako Mila oplatky nebo Kinder čokoláda nebo tak něco. :P Krémy stojí po 79 korunách, ten oční asi trochu víc.
Doporučení: ANO. Pokud vám stačí pleť zhydratovat a nepotřebujete žádné jiné účinky (proti vráskám, proti akné apod.)
P. S.: Omlouvám se za nažloutlé světelné podmínky na některých fotkách, jsou focené v zimě při západu slunce.

Složení denního krému.
Složení nočního krému.
Složení očního krému.

Vlevo denní, uprostřed noční, vpravo oční. Denní je samozřejmě nejlehčí.

Následují dva peelingové sprcháče a dva klasické peelingy.



Kakaovo-hruškový peelingový sprchový gel od Yves Rocher jsem dostala jako dárek. Má hodně sladkou vůni, cítím z něj spíš to kakao (trochu jako kakaové máslo Palmer's) a má gelovitou konzistenci s velmi drobnými brusnými částicemi. Hodí se spíš na zimu, tak jsem jej zase schovala, že ho vytáhnu, až bude chladněji. Tělo moc neobrousí a od složení přírodu nečekejte.
Doporučení: SPÍŠE NE. Ledaže by vás lákala ta vůně. Já si ji představovala šťavnatěji hruškovou.







Vyhlazující peelingový sprchový gel Lavera se zelenými kávovými zrny, zeleným čajem, hrozny a rozmarýnem jsem si koupila sama, protože jsem si k němu přičichla v bioobchůdku a voněl naprosto úžasně, jako osvěžující citrokola. Celulitidy mě asi nezbaví, ale krásně voní a docela dobře hobluje, takže bych si ho klidně pořídila znova. Na biooo.cz ho seženete za 139 korun.
Doporučení: ANO!






Za tělové peelingy se mi nikdy nechce moc utrácet a obvykle mi dojdou, když se mi to nejmíň hodí (= nechci/nemůžu dělat objednávku z přírodních e-shopů), tak obvykle naběhnu do DMka, kde bohužel není prakticky žádný výběr. Mají tam všehovšudy dva tělové peelingy. :/  Oba stojí pod stovku. Tenhle solný od Baley s vůní citronové trávy má docela pěkné složení, ale já na solné peelingy moc nejsem. Nevím, proč jsem si prvně myslela, že má vonět po mojitu. Pořád jsem si říkala, že ho tam necítím, a až po chvíli mi došlo, co je "lemongrass". V kelímku vypadá docela suše, ale na kůži trochu olejovitého povlaku zanechá. Brousí docela pěkně a samozřejmě štípe v rankách.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Pokud hledáte něco levného.






Druhý tělový peeling prodávaný v DMku je cukrový Dermacol s vůní melounu. Vůně je strašně sladká a složení nic moc. Tenhle naopak na těle pění a pokožku dost vysušuje. Už bych si ho znovu nekoupila.
Doporučení: NE. Nemají nějaké dobré levné tělové peelingy v Rossmannu nebo v Tetě? Míchat si cukr s kokosákem se mi moc nechce.



A aby těch peelingů nebylo málo, tady je jeden obličejový:



Pleťový limetkovo-jablečný peeling pro normální a smíšenou pokožku od Alverde nahradil ten s mořskými řasami. Voní jako čistící Alverde pěna stejné parfemace (překvapivě) a obličej vám obrousí jemně až středně. Je docela fajn (líbí se mi víc než ten s řasami), ale meruňkový je o krapet lepší.
Doporučení: SPÍŠE NE. Radši si kupte meruňku. Ale tu v Německu stahují z prodeje, tak kdoví, jak dlouho ještě pobude u nás.
P. S.: O čistící pěně stejné vůně a peelingu s řasami jsem psala tady.


A teď následují dva šampóny.



Pečující růžový šampón od Lavery doporučovala tuším Liška, tak jsem si ho pořídila, ač má na můj vkus moc malé balení (200 ml stálo necelých 150 korun). Krásně voněl a pěnil, ale na mě byl asi výživný až moc, protože už po dni se mi s ním mastily vlasy kolem uší.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Ale jen pokud potřebujete vlasy pořádně vyživit. Stejně se mi ale nedaří najít místo, kde by se dal koupit online, takže se už možná nevyrábí.





Po pokusu s Laverou jsem se vrátila k Urtekramu. Protože tehdy neměli můj oblíbený Rassul, zkusila jsem místo něj klasickou kopřivu. Ta působí proti lupům, tak jsem doufala ve snazší vymývání na pokožku nasedaného mazu. To ale nejsou lupy a nijak zvlášť výrazně na něj nefungoval, jako každý jiný šampón. A protože mi po něm vlasy zůstaly nemastné jen o trochu déle než po Laveře, už bych si ho znovu nekoupila.
Doporučení: SPÍŠE NE. Jsou lepší přírodní šampóny. Účinky na lupy ale nemohu posoudit.


A teď pár řádek o nějakých těch tělových mazáních:



Konečně jsem sáhla po brusinkového limitce tělového másla Alverde (krém na ruce jsem darovala). Je typické Alverde konzistence, velmi hutné, hůř se roztírá, ale dobře hydratuje. Voní sladce bonbónkově, brusinky z něj moc necítím. Na kůži vám vůně dlouho nevydrží.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Obecně jsou Alverde másla fajn a moc nestojí. Nesmí vám ale vadit jejich typická vůně, pomalejší roztírání a vstřebávání.





Za těmito princeznovskými minimáslíčky jsme se všechny honily jak blázni. :D Vyprodávala se velmi rychle. Já tedy na princezny moc nejsem, ale Alverde másla já ráda. O těchto platí to stejné, co o brusinkovém výše. Sněhurka je jablečná, Popelka fialková a Růženka - překvapivě - vrbovková, jsou to ale zase typické jemné nasládlé alverďácké vůně.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Platí to, co je uvedené u doporučení výše. :)




Odličovací olej s bobulemi goji od Alverde mě zaujal, když byl novinkou. Nažloutlá tekutina voní jako citronové Lipo. Podle oficiálního návodu se má nanést na suchý obličej, rozetřít, navlhčit vodou, až to všechno napění, a smýt. Postup jsem zkoušela a vůbec mi nefungoval, všechno jsem po sobě jen rozmatlala a pálil mě v očích. Takže mi lahvička dlouho jen stála ve skříni. Pak jsem dostala spásný nápad nanést odličovač normálně na odličovací tampónek. A ejhle! Odlíčil všechno jedním tahem, dokonce i výrazné líčení očí s Shiro stíny a lepivou bází. Dokonce mi pleť po jeho použití připadala prozářená, spokojená a odpočatá! Lepší odličovák jsem ještě neměla, lepší než všechny micelárky dohromady. Negativa tu tedy jsou: pořád si musím dávat pozor, aby se mi nedostal do očí (nepálí to bolestivě, ale nepříliš příjemně to hřeje), a obličej  je pak nutné opláchnout, protože lepí (když ho na oči dáte moc, bude vám slepovat víčka, dokud jej neopláchnete), ale za ty účinky mi stojí. Bohužel se asi moc dobře neprodával, protože ho už stáhli z prodeje, mně se podařilo ukořistit do zásoby ještě jednu lahvičku.
Doporučení: ANO! Ale už ho neseženete. :D










Taky jsem spotřebovala tenhle Alverde vanilkovo-kardamomový sprcháč. Voněl hezky, přesně podle popisu, a moc nevysušoval, takže u mě dobrý. :)
Doporučení: ANO. Pokud se vrátí do prodeje, byla to limitka.





Poté, co Purity Vision začalo dělat svou růžovou vodu z jiného druhu růží, mi začala děsně smrdět (resp. moji rodiče mi říkali, že jsem cítit na sto honů tlejícími růžovými okvětními lístky :/ ). Tak jsem hned nadšeně sáhla po téhle levandulové, když jsem ji v DMku prvně uviděla. A to si snad ze mě dělají srandu... jestli růžovka voněla jako tlející růžové plátky, tak levandule smrdí jako shnilé brambory! Fakt! Cítím z ní naši jámu na brambory a jen někde v pozadí lehce slabý závan levandule. Tohle si na obličej nedám, ani kdyby mi za to platili!
Doporučení: NE! Jsem naštvaná, že jsem za ni utratila 180 korun.





A na závěr tu mám jeden přírodní deodorant. Deo roll-on s vůní granátového jablka od biopha Nature hezky sladce ovocně voní (líp než ten druhý v DMku s neutrálnější vůní) a nezanechává bílé stopy na oblečení, protože jde o průhledný gel. Když zaschne, tak se na kuličce můžou udělat průhledné cucky, které je třeba odstranit před nanesením, ale jinak s ním nemám problém. Vůně se za pár hodin po nanesení vytratí, ovšem až do večera jsem nesmrděla, aniž bych se musela přetírat. Dávám palec nahoru!
Doporučení: ANO.

Tak co na tuhle nálož péče říkáte? Vyzkoušely jste některý z těchto produktů? Nebo byste mi doporučily nějaký jiný levný přírodní výrobek k vyzkoušení?

6 komentářů:

  1. Já jsem si teď pořídila Purity vision růžovku a nějak mi ta vůně nevadí. Na stole v práci mám ještě růžovku od Make me bio, která má podle mě vůni trochu výraznější, ale zase má úplně blbou střičku. Ha, že by alverde plánovalo přijít na trh s novým peelingem, když meruňkový stahují? Já bych to uvítala, protože mi účinky peelingu seděly, ale nemohla jsem se přenést přes ten alkoholový odér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pořád říkám, jestli nemám smůlu a nekupuju je zkažené...
      Mně ten odér nevadil. Jejich fixační sprej ho má horší. :D

      Vymazat
    2. Fixační sprej jsem neměla, takže v pohodě. No já jsem z toho odéru nešťastná, všichni všude tvrdili, jak hezky voní (meruňkový jogurt, nebo tak něco) a já z toho cítím jen alkohol (a když se dobře začuchám, tak meruňkovici :D)

      Vymazat
    3. PS, včera jsem procházela dmkem, a vypadá to, že u nás stahují ten modrý, byl ve slevě. Normálně bych ho koupila, ale přečetla jsem si tvou recenzi, takže nee :D

      Vymazat
  2. Balzám na rty od Alverde z limitky je super, mám ho momentálně i na rtech :)

    OdpovědětVymazat