neděle 27. března 2016

Recenze: BIO Český krém a Královská snídaně pro pleť z Havlíkovy přírodní apotéky

Tak jsem opět měla možnost vyzkoušet další přírodní pečující produkty, tentokrát od - na českých blozích hodně populární - Havlíkovy přírodní apotéky. Během takového menšího brněnského blogosrazu jsme zašly i do místního kamenného obchůdku této značky a já si tam vybrala malá balení jejich Českého krému a ranní masky Královská snídaně pro pleť.


Než přejdu k samotné recenzi, chci jen říct, že jsem slyšela, že Havlíkova Apotéka má k zákazníkům trochu... zvláštní přístup. Že jim prodavačky často tlačí do hlavy blbosti, straší je, jak je všechno nepřírodní pomalu smrtící a kdesi cosi. Paní prodavačka, se kterou jsem se setkala v obchodě, byla milá a ochotná, i když mi tedy dávala rady ohledně použití Královské snídaně, které jsem nepochopila a které nebyly ani v oficiálním návodu k použití tohoto produktu (prý používat obden a po 3 týdnech dát pleti od masky pauzu; no nevím, zas tak silná mi nepřišla, aby se nedala používat každý den, jak je psáno na jejím obalu). 

Jo a celkem mě naštvalo, že mi nechtěla dovolit vytlačit si do kalíšku trochu Vlasové majonézy na vyzkoušení, prý mají zakázáno poskytovat vzorky (what...? no hlavně, že tam měli testery všech krémů, kterými jsme se mohly vesele mazat, a samotná vystavená majonéza byla načatá a částečně vypotřebovaná). A že prý bych z jednoho použití stejně nic nepoznala (přitom mi předtím tvrdila, že je majonéza tak silná, že se používá jednou - dvakrát měsíčně). No pardon, ale 470 Kč za 150ml tubu masky na vlasy bez předchozího vyzkoušení nedám (produkt v menším balení na prodej není). Tož tak no, toliko k mému nakupovacímu zážitku. Asi jsou u Havlíka fakt trochu divní.


BIO Český krém



Líbí se mi rozpis složení i s uvedením funkce některých ingrediencí.
Obsah krabičky

  • Starosvětský design celé značky se mi líbí, tuby jsou sice trochu nepraktické, ale moc pěkné (teda dokud nejsou celé pomačkané a pokroucené, ale to mi zas tak nevadí).
  • V době nákupu jsem sháněla univerzální krém na obličej, který by nahradil moji sadu péče o normální až suchou pleť od Alverde s bachovými květy. Tu jsem si koupila nedávno a celkem mě zklamala, přišla mi málo hydratační, zanechávala na pleti spíš stahující pocit. Tak jsem se samozřejmě hned vrhla na Havlíkovy krémy a vyzkoušela na ruce tenhle krém, Krásnou dámu, Krásnou paní a Krásnou slečnu. Krásnou slečnu jsem vyřadila s tím, že bude pro náctileté s problematickou pletí, Krásná dáma byla podle mě určená pro trochu starší zákaznice, takže jsem se rozhodovala mezi Krásnou paní a Českým krémem. Hydratací mi přišly na ruce podobné, takže zafungovala nižší cena a já si vzala 30ml balení Českého krému za 168 korun namísto o víc jak 200 korun dražší Krásné paní.
  • Mléčně bílý krém má lehkou gelovitou konzistenci a krásně voní po meduňce. Snadno se roztírá a okamžitě se vsakuje.
  • Bohužel jsem po jeho nanesení zaznamenala stejné pnutí v obličeji jako u zmiňovaného Alverde. Naprosto díky tomu chybí onen pocit hydratace, který hledám, přestože pokožka při jeho používání není vysušená. Dospěla jsem k závěru, že za to může vysoké množství glycerinu ve složení (je i u Alverde). Sice mi nedělá na pleti žádnou neplechu, pleť se mi po krému nezhoršila, ten pocit osvěžení po nanesení krému mi ale zkrátka chybí. Možná jsem si měla přece jen měla vybrat víc hydratující krém, jenže tam je glycerin také na předních místech složení (dokonce i v novém hydratačním protivráskovém nočním krému Andělská tvář), takže už to zkrátka nemám chuť zkoušet.
Český krém mě tedy nijak neuchvátil, jestli hledáte něco hydratačního a máte normální až mastnou pleť jako já, tohle vám asi stačit nebude. Já si příště raději připlatím a půjdu do krémů od Dulcia Natural, které jsou na bázi růžové vody a šťávy z aloe, nikoli vody a glycerinu. Už se těším, až je vyzkouším.



Ranní maska Královská snídaně pro pleť





  • Další věcí, co jsem od Havlíka chtěla vyzkoušet, byly jejich ranní masky. Když už jsem si koupila lehčí krém, rozhodla jsem se pro tu víc hydratační masku (ne klasickou čistící), přestože je o trochu dražší (stojí 278 Kč). Přece jen už mi taky táhne na třicet.
  • Maska je nažloutlá, trochu hutnější a "kašovitější" konzistence než krém, voní tak nějak neurčitě bylinkově. Nanesu ji vždy ráno po probuzení, nechám ji působit, zatímco si češu vlasy, a pak ji opláchnu. 
  • Pleť je po jejím použití hezky projasněná, ale nemyslím si, že by to byl takový zázrak, bez kterého bych se neobešla. Myslím si, že moje pleť vypadá úplně stejně, když si ji prostě jen ráno pořádně umyju a postříkám růžovou vodou. Vzniku občasných pupínků nezabránila, na druhou stranu mi ani nijak neuškodila. Možná kdybych ji používala s lepším krémem, její účinky by byly patrnější (aneb třeba trochu zachraňuje to, co nenapraví, resp. nevyživí Český krém).
Ranní maska mě tedy zaujala víc, její používání mě celkem baví, ovšem výrazných účinků jsem si ani po více než měsíci nevšimla. Uvidíme, jak jí to půjde dohromady s jiným krémem, ten Český budu mít už brzo pryč, ale masky mám ještě dost. Možná po jejím spotřebování vyzkouším i tu čistící ranní masku, čistě ze zvědavosti, co udělá s mými občasnými pupínky. 


Vlevo Český krém, vpravo Královská snídaně:




Vyzkoušela jsem jen dva produkty z Havlíkovy Apotéky a soudit na jejich základě celou značku by bylo poněkud přehnané a předčasné. Navíc já mám pleť už několik let tak nějak stabilně pořád stejnou a ještě žádný krém nedokázal její kvalitu nějak výrazně a pozorovatelně změnit (k lepšímu ani k horšímu). Přesto se však nemohu ubránit pocitu, že Havlíkova Apotéka má sice krásně zvládnutý marketing a vypadá velmi lákavě, svými účinky však všem těm slibům nedostojí. Mě neokouzlila, přestože se chlubí x klinickými studiemi a patentovanými složkami, a nějak nemám chuť testovat další výrobky z jejich sortimentu. Třeba jsem ale jen narazila na ty špatné?

Co myslíte? Vyzkoušely jste něco od Havlíka? Jaké byly Vaše dojmy? Doporučíte mi nějaké jejich zaručeně dobré produkty?

33 komentářů:

  1. já jsem nic nezkoušela, ale nějak mě značka moc neláká, nevím proč, ale připadá mi jako taková přírodnější Manufaktura... takže intuitivně souhlasím s tvým závěrem :). I podle složení jsem si na 99,9 % jistá, že by mi to taky nesedlo, ale možná někdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co ze složení ti ještě vadí? Kromě glycerinu? Mně nepřijde nijak extra chemické či nepřírodní.

      Vymazat
  2. Vše jsem měla jen ve vzorku a nic mě neučarovala. Glycerinu se snažím v prvních příčkách složení vyhnout. Obaly mají krásné, marketing (až na školení slečen na krámě) mají zvládnutý. Tod vše. S Dulcia se to nedá srovnat. Alverde možná, ale tam jsou úplně jiné ceny a na nic si nehrajou a to je mi mnohem sympatičtější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, u toho Alverde se to dá pochopit, musí držet ceny nízko. Máš něco od Dulcie? Co bys mi doporučila?

      Vymazat
    2. Mám oční krém a je moc fajn. Na moji pleť (25 let) ideální. A ta vůně! Vždy mě večer uspí vůně kávy :-) Moc příjemný večerní rituál.
      Potom mám krém proti větru a chladu. Je hodně hutný, příjemné složení. Ideální když chci pořádnou výživu a vím, že na sebe v blízké době nebudu patlat make-up. Je opravdu hutný.
      Plánuji pořídit růžovou vodu. Zaujal mě potom ještě zinkový krém a šípkový.

      Vymazat
    3. Oční krém mám taky v plánu. :) Na tu vůni jsem zvědavá. Krém proti chladu a větru jsem měla ve vzorku a byl fajn. :)

      Vymazat
  3. Královskou snídani jsem si chtěla také pořídit, všichni na ni pořád pěli samou chválu, ale teda teď nevím nevím no, když to tedy takový zázrak není... Já jsem teda zatím slyšela na prodavačky samou chválu, jak jsou super a tak. I jejich marketingový tah je dobře promakaný, to se musí nechat, ale s těma vzorkama si to pokazili. taky chci nejdřív něco vyzkoušet než za to dám větší část peněz..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od ní měla velká očekávání a dojem je takový ten "oukej, je to celkem fajn". Další krémy už mě nelákají, přírodní zázrak mi je k ničemu, séra jsou drahá (a taky glycerinová), šampónu je za tu cenu na mé dlouhé vlasy malé množství, oleje mě neberou... tak nevím, asi mě z jejich nabídky už nic neláká. :(

      Vymazat
  4. Mně hrozně vadí ten glycerin v českém krému, jinak by to bylo fajn, ale takto mi jen dělá napjatou a jakoby zkřehlou pleť a to se mi moc nezamlouvá (ale přes zimu jsem ho používala jako sérum pod hutnější krémy a to docela fungovalo).
    Prodavačky mají každopádně divné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže v tom nejsem sama? Vypadá to, že je to fakt tím glycerinem.

      Vymazat
  5. Mamina mala od nich dva krémy a tvárila sa celkom spokojne :) Ja som si od nich kúpila bylinkový ocot na vlasy a gél na intímnu hygienu a zatiaľ sa mi zdajú fajn. Uvidíme ale po dlhšom používaní :) Ale aj krémy od Dulcie sú dobré, ich ovocný mám veľmi rada pod minerálny makeup, aj keď jeho pôvodná verzia mi sedela viac.

    OdpovědětVymazat
  6. Mno, já jsem byla zklamaná už z nabídky v obchodě, čekala jsem toho tak nějak více (nevím proč jsem měla pocit, že jejich sortiment je větší), a složení mě nezaujalo už vůbec. Glycerinový koktejl si raději koupím od Alverde, a nebude mi líto těch peněz (mě naštěstí glycerin nijak nevadí). Tak jsem ráda, že nepotřebuji další věc :-) Jo a Dulcia vypadá hodně dobře, mám v hledáčku oční krém ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to přišlo tak nějak adekvátní, ta nabídka. I když krámek byl prťavý. :) Koupila sis tam vlastně něco?

      Vymazat
  7. Mám ranní 3 minutovou masku a jsem spokojená :). Myslela jsem, že nic nedělá, ale když jsem ji vysadila, vylezly mi hned pupínky :D. Navíc je pro mě velmi relaxační její vůně, po ránu mě to hezky probudí, já jsem spokojená :). Pak jsem ale dostala krém Krásná slečna a zklamání. Mám ještě intimní mycí emulzi a taky dobré :). Zůstanu asi jen u těchto 2 produktů, víc mě neláká :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu čistící ranní masku možná přece jen ještě zkusím. :)

      Vymazat
  8. Český krém som si chcela kúpiť, ale asi to zvážim. Nedávno som dostala krém Andělská tvář, aj keď sa trocha bojím, ako naň moja pleť zareaguje. Viac ako krémy mi vyhovujú oleje, pričom na noc nepoužívam žiadnu starostlivosť, iba kávový očný krém (Dulcia) a pleťové tonikum Dr. Hauschka (príp. ružovú vodu).
    Zatiaľ som stihla vyskúšať ich 3-minútovú ranný masku (tá bola super, aj keď zázraky čakať netreba, no mňa fakt ráno bavila), šampón (hm, skôr sklamanie, ale používala som ho v čase a prostredí, ktoré boli trocha iné ako bežne) a "zázrak" (ten je super, aj keď verím, že každému nesadne).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, na co by mi zázrak byl. Suchými místy, ekzémy apod. netrpím, nevím, na co všechno je ještě určený. Ten český krém mi fakt přijde zbytečný, nehydratuje a nepromaže, tak na co si ho dávat.

      Vymazat
  9. Haha, to s tou vlasovou majonézou mě taky pobavilo :D já se tam strašně těšila a po prozkoumání složení rychle vystřízlivěla... Nejen glycerin, ale jako hlavní levný slunečnicový olej a pak dlouho nic? Výtažky až na konci... Za ty prachy docela málo parády si myslím :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Po rozboru složení mě to taky přešlo a nejen u vlasové majonézy. Opravdu nechápu, proč to mají tak předražení, když se defakto jedná o poměrně levné suroviny.

      Vymazat
    2. Marketing asi fakt udělá svoje, když to lidi kupujou, tak si to můžou dovolit.

      Vymazat
  10. Měla jsem docela velké nutkání něco od Havlíka vyzkoušet, co si budeme povídat, ta blogomasáž docela funguje :-)Ale po pročtení složení v porovnání s cenou.. No nic moc. Takže mě to nutkání zase tak nějak přešlo..
    Ale od Dulcie mám ten kofeinový oční krém, voní úžasně, proti těm mým monokloidním kruhům sice nemá moc šancí, ale na ty by zabralo asi jen savo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším, až ho vyzkouším. :) Teda nejprve si ho musím koupit. :D

      Vymazat
  11. Jo ten jejich přístup mě také trochu zarazil. Hlavně mě docela odradili na podzimním Interbeauty, kde byli nevlídní, mrzutí, ve směs se mi tam nikdo nevěnoval a když jsem se na něco zeptala, tak o daném produktu neměli ani ponětí. To jako vážně? Nechápu, proč tam poslala někoho, kdo zřejmě o jejich výrobcích neví A ani B. Já jsem vyzkoušela asi tak polovinu jejich věcí a nejlepší je pro mě stejně jen zázrak. Ten jediný na mě učinkoval a viděla jsem nějaké pozitivní účinky. U jiných produktů jsem nic nezaregistrovala. Ostatní mi přijde jako tahačka peněz, když si přečtu složení. Některé produkty mají opravdu předražené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, slyšela jsem, že na veletrzích je to špatné, ale na ty já nejezdím, takže nemůžu soudit. Prodavačky v obchodě měli vyškolené, ty samozřejmě přehled o jejich nabídce měly.

      Vymazat
  12. Musím říct, že kolem brněnského obchůdku chodím a nikdy nejdu dovnitř. Ted jsem docela ráda, zavádějící informace nemám ráda a většinou se otočím na podpatku a odcházím, protože mě to hrozně rozčiluje. Používám Královskou snídani pro plet a mám ji moc ráda, protože hydratuje. Používám ještě jejich pletovou vodu a nemůžu si ji vynachválit, stříkám to na sebe pořád :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn, že výrobky, které sis vybrala, ti sedí. :)

      Vymazat
    2. Ta pleťová voda je i čistící, nebo jen osvěžující? Stále nad ní bádám, za tu cenu se mi zdá, pokud je jenom na osvěžení, zbytečně drahá.

      Vymazat
  13. No už nejsem nejmladší, čistící ranní maska je podle mého názoru ohavnost sama, ale ten Český bio krém je super (a to nedám na žádné reklamní řeči, naopak prezentace Havlíka mě odrazuje spíš jako propaganda, srdceryvné story okolo mít nemusím), přesto musím říct, že je skvělý na smíšenou pleť, aspoň tu mou. Ale mohu ho používat jen jako noční krém, protože make-up se na něj dobře nenanáší. Plus vůně meduňky je na noc také příjemná. Ono to bude i tady jako u každé značky, všude se dá najít nějaký vhodný produkt, jen ne holt všechny. Havlík mi osobně přijde výrazně lepší než Alverde, tu jsem mohla používat tak v mládí, sporadicky, žádný zázrak Alverde není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta vůně se mi moc líbila. :) Bohužel hydratací mi nestačil. :(

      Vymazat
  14. Taky mě u jejich krémů mrzí to velké množství glycerinu, přitom člověk by za ty peníze čekal jinou kvalitu. Já momentálně používám pleťový mandlový krém od Weledy a nemůžu si ho vynachválit :) Glycerin tedy obsahuje taky, ale je až ke konci složení, ne na předních místech. Od Havlíka vlastním tu ranní čistící masku a taky bych se bez ní obešla (ale já jsem na masky šílenej lenoch). A pak mam ještě mycí elixír na intimní partie a ten je skvělej, jinej už nechci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych ráda vyzkoušela něco mandlového od Weledy, ten Pleťový krém zní dobře, díky ta tip! :)

      Vymazat
  15. Cesky krem - napnuta plet aj u mna, ale nedam dopustit na krasna pani - plet mam okkamzite po naneseni a vklepani jemnu a vyzivenu, krem je trochu mastnejsi a vonia orechovo :-) a prirodny zazrak je dalsi kusok kt. Sa im vydaril. Mala som opar ma pere a za par dni mmi bezbolestne odisiel, na nohe som mala plesen na palci, po tyzdni aplikovania som sa cudovala, ale zo zlteho mechta, kt. Som si stale skryvala, som mala zdravy priesvitny necht, super je...

    OdpovědětVymazat